Forum www.wyszogrod.fora.pl Strona Główna
Nowy most w Wyszogrodzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wyszogrod.fora.pl Strona Główna -> Historia miasta...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FABIS
Moder Zawodowiec



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszogród

PostWysłany: Pią 16:56, 04 Sty 2008    Temat postu: Nowy most w Wyszogrodzie

WYKONANIE KONSTRUKCJI STALOWEJ MOSTU

Konstrukcję stalową mostu zaprojektowano ze stali 18G2A z atestem hutniczym i odbiorem komisarycznym Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej.
Konstrukcję przęseł mostu podzielono poprzecznie i podłużnie na płaskie elementy wysyłkowe, złożone z fragmentów dźwigarów głównych, poprzecznic, stężeń wiatrowych i toru jezdnego wózka rewizyjnego. Przy podziale przyjęto zasadę, że największa masa elementu wysyłkowego nie może przekroczyć 45 ton. W rzeczywistości największą masę mają elementy znajdujące się nad podporami pośrednimi przęseł części nurtowej. Ich wymiary wynoszą 12,0m*5,5m, a masa 40,8 ton. Najdłuższe elementy wysyłkowe dźwigarów miały długość 26m wysokość 3m.
W wytwórni wykonano zabezpieczenia antykorozyjne konstrukcji stalowej, składające się z warstwy cynku o grubości 0,20mm(nałożonej metodą metalizacji natryskowej), warstwy doszczelniającej o grubości 0,08mm, wykonanej farbami epoksydowymi oraz warstwy nawierzchniowej.

TRANSPORT NA PLAC BUDOWY

Elementy wysyłkowe konstrukcji stalowej przetransportowano z wytwórni na miejsce budowy w Wyszogrodzie przy użyciu środków transportu kołowego będących w posiadaniu Zakładu Sprzętowo-Transportowego Mostostalu Kraków. Do przewozu elementów użyto zestawów kołowych składających się z ciągnika Mercedes z naczepą płaską typ Faymonville (o ładowności do 50 ton) lub Goldhoffer (o ładowności do 45 ton).

OPIS MONTAŻU

Podział konstrukcyjny mostu na części zalewową i nurtową narzucił wykonawcy montażu odrębne podejście do technologii i organizacji montażu obu części mostu. Niemniej montaż obu części wykazuje pewne cechy wspólne:

scalanie konstrukcji przęsłowej mostu w blok montażowy odbywa się na placu scalania, zlokalizowanym za przyczółkiem lewobrzeżnym dla części zalewowej oraz prawobrzeżnym dla części nurtowej; największa długość bloku montażowego części zalewowej wynosi 650m, a części nurtowej 550m, masa zaś odpowiednio 1700 i 3300 ton;
do nasuwania nie przewidziano podpór pośrednich pomiędzy filarami mostu; oba bloki montażowe są wyposażone od czoła we wsporniki montażowe (awanbek). W części nurtowej mostu w celu pokonania rekordowej rozpiętości wspornika (100m), występującej w stanie montażowym mostu, przewidziano układ wspomagający, składający się z pylonu w kształcie litery A o wysokości21m i ośmiu odciągów liniowych połączonych z konstrukcją mostu za pośrednictwem ram kotwiących. Układ wspomagający miał za zadanie zmniejszyć naprężenia w konstrukcji mostu w trakcie nasuwania. Pylon zmontowano nad elementem podporowym (oś 13), w odległości 75m od czoła nasuwanego bloku montażowego konstrukcji mostu;
scalanie i nasuwanie odbywa się cyklami, w których blok montażowy jest wydłużany o kolejne przęsło, a następnie nasuwany (nasuwanie o odcinek równy rozpiętości przęsła); blok montażowy jest przesuwany po łożyskach ślizgowych na przekładkach teflonowych;
ruch bloku montażowego jest wymuszany:
w części zalewowej za pomocą dwóch siłowników hydraulicznych oddziałujących na konstrukcję przęsła poprzez trawersę opierającą się o żebra pionowe dźwigarów głównych mostu;
w części nurtowej za pomocą dwóch hydraulicznych pras przelotowych ciągnących blok montażowy.

W obu przypadkach oddziaływania siłowników są przekazywane przede wszystkim na konstrukcję przyczółków mostu.

Stopień trudności montażu części nurtowej jest większy niż w części zalewowej. Różnice w stopniu komplikacji montażu wynikają z:

różnic w ukształtowaniu konstrukcji (stał wysokość dźwigarów głównych części zalewowej oraz parabolicznie zmienna w części nurtowej);
odległości pomiędzy podporami mostu wynoszącej w części zalewowej 60m, a w części nurtowej 100m;
różnic w ukształtowaniu terenu:
część zalewowa obejmuje taras zalewowy rzek Wisły i Bzury; ze względu na organizację budowy mostu na tym terenie, wzdłuż budowanego mostu, wykonano od podpory nr 1 do podpory nr 13 drogę technologiczną z nawierzchnią tłuczniową na nasypie piaskowym i zapewniono tym samym dogodne warunki do realizacji budowy;
część nurtowa obejmuje główny nurt rzeki Wisły o szerokości około 450m, ograniczony z prawej strony skarpą o wysokości około 20m;
lokalizacji placów scalania:
dla części zalewowej na nasypie drogowym, wykonanym do poziomu około 2m poniżej poziomu niwelty projektowanej drogi, z dogodnym dojazdem od strony drogi Kamion-Płock;
dla części nurtowej w głębokim wykopie (średnio 5m)wykonanym do poziomu niwelty projektowanej drogi, z dojazdem przez wąskie ulice Wyszogrodu;
kierunku nasuwania:
część zalewowa jest nasuwana "pod górę", zgodnie z pochyleniem docelowym 1% niwelty mostu;
część nurtowa jest nasuwana "z góry", ze spadkiem 2%;

Ustawienie konstrukcji nasuniętego mostu w położeniu docelowym będzie poprzedzone demontażem toru poślizgowego. Faza ustawienia mostu na łożyska docelowe będzie się składać z następujących czynności:

opuszczanie równoległe (w spadku 2%) o około 0,9m,
opuszczanie przez obrót (ze spadku 2% do 1%)wokół osi na podporze nr 12.
ZAPEWNIENIE JAKOŚCI REALIZACJI MOSTU

Mostostal Kraków S.A. posiada certyfikat systemu zapewnienia jakości wg normy EN ISO 9002 i dlatego produkcja oraz montaż konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Wyszogrodzie były realizowane zgodnie z procedurami i instrukcjami systemu zapewnienia jakości. Nadzór nad zapewnieniem jakości w trakcie realizacji budowy był prowadzony w oparciu o PN-89/S-10050, program zapewnienia jakościoraz procedury i instrukcje zapewnienia jakości Mostostalu Kraków S.A. Wszystkie operacje związane z wytwarzaniem, montażem oraz pracami antykorozyjnymi były sprawdzane i dokumentowane. Dla zapewnienia właściwej jakości robót spawalniczych spoiny czołowe elementów konstrukcji były w 100% kontrolowane radiograficznie lub ultradźwiękowo, a spoiny pachwinowe były badane metodą penetracyjną lub ultradźwiękową.

materiał pochodzi ze strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kamil




Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszogród

PostWysłany: Sob 10:55, 05 Sty 2008    Temat postu:

Dodaje dwie fotki, z budowy nowego mostu...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratek




Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wYsZo ;)

PostWysłany: Pon 16:35, 07 Sty 2008    Temat postu:

to jesio ja zalatwilem pare zdiec naszego mostu Smile
Dzia Tomek...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AloSza
Killer :)



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Miasta

PostWysłany: Pon 18:01, 07 Sty 2008    Temat postu:

foto sa rewelacyjne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pcheła




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wyszogród

PostWysłany: Śro 18:11, 09 Sty 2008    Temat postu:

spoko niema sprawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wyszogrod.fora.pl Strona Główna -> Historia miasta... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy